Monday, February 20, 2012

සඳකැන් වැසිලා.........




ගණදුරු රෑ තනි කම නෑ
සොයා එන්න ගණදුර තරු නිවලා
මගේ එළිය අද ඔබ පමණි

ජීවිතයම ඇති එකම සුවේ
හීසර පහරක වෙලෙනු පෙනේ
මේ ලොව මා  සතු ඈ සතු ඒ නෙතු
අසල්වාසියෙකු සොයනු පෙනේ

මා නැත අන්සතු සිත් බිදලා
දෑතම බැදගෙන ඉදිමි බලා
මේ ලොව යම් දවසක අපි වෙන්වෙමු
රහස් අහස්තලයට පවරා

මිනිසුන්ගේ භාවමය ජිවිතයේ ඇති සංකීර්ණතාව දුරවබෝධීය ය. කිසිසේත් එය සුදු කළු රාමුතුලින් මැනිමට නොහැක. ලිංගික ජීවිතය හා එහි තෘප්තිය සොයා යෑම අතිශය මානුෂික සාධකයන්ගේ බලපෑමෙන් සිදු වන්නකි. ඒ බව සිත්හි තබා ගෙනම මෙම ගීතයේ කතන්දරය මගේ ඇසින් ලියමි.

ගීතයේ පළමු කොටසින් (අප සංගීතයේ මෙයට ස්ථායි කොටසයයි කීවා මතකය) අන්ත අපේක්ෂා භංගත්වය මිස අන්කිසිවක් නොකියයි. ඒ තුළින් මැවෙන එකම රූපය අදුර පමණි. ස සැමදා සෞම්‍ය පහස ගෙන ආවාය. එය ප්‍රේමනීය හැගීම් ජනිත කළාය. අද ඒ ස කැන් වැසී ගොස් අුර රජ කරයි. තම ලිංගික අධිරාජ්‍යයේ බිදවැටීම කොතරම් කම්පනක් මේ සැමියා තුළ ඇති කළේද යන්න කීමට මෙයම ප්‍රමාණවත්ය.

තම බිරිදගේ අන්සතු වීම දරා ගත නොහැකිව මුළු ජීවිතයෙන්ම පසු බැසිම අපේක්ෂා කරන මොහු තව තවත් අුරටම ඇරයුම් කරයි. ස සැගවුණු අහසේ තනිකම මකන තරු එළියද නිවා දමා ගණදුරට කරන මේ ආරාධනය ජීවිතයේ දරා ගත නොහැකි කම්පනයකින් පීඩා විදින එය උසුලා ගත නොහැකි වූවෙකුගේ ශෝකාලාපය අප දෙසවනට ඇසීමට සලස්වයි.

ඔහුට සිටියේ ඇය පමණි. ඇගේ ඇල්ම බැල්ම ඔහු අපේක්ෂා කළේය. ජීවිතය අරුත් ගැන්වූයේ ඇයයි. ඇය අද වෙනකෙකු වෙත ඇලී ඇත. මෙහි ඇති විශේෂත්වය වන්නේ මේ සියල්ල මොහුට පෙනේ. මොහුට දැනෙයි.
එහෙත් ඔහු නිෂ්ක්‍රීය ය. 

සිදුවන සියල්ල දැක දැක නොදුටු සේ සිටින මේ හදවත මොහොතක් මොහොතක් පාසා මියමින් උපදී.
සෑම ලිංගිකත්වය මත පදනම් වූ සම්බන්ධයක් තුළම බලය මූලිකව පවතී. තම බිරිද හෝ සැමියාගේ ආදරය පමණක් නොව එය තමාටම පමණක් වන ආදරයක් විය යුතු බවට එදා සිට ගැහැණු පිරිමි අපේක්ෂා කළහ. පතිවත, පතිනිවත භාවිතයට එන්නේ එනිසාය. එය ආදරයට අනන්‍ය ආත්මාර්ථකාමීත්වය යි.ඒ අනුව සෑම ලිංගික සම්බන්ධයක් තුළම අධිරාජ්‍යයක් නිර්මාණය වේ. පිරිමියෙක් සාම්ප්‍රදායිකවම තම ලිංගික අධිරාජ්‍යයේ නොනැසුනු පැවැත්ම අපේක්ෂා කළේය. එය ඔහුට ආත්මාභිමානයක් ගෙන ආවේය. මේ කථකයා අත්විදින්නේ එය බිද වැටීමේ අතිදැවැන්ත පරාජය යි.

ගීතයේ දෙවැනි අන්තරා කොටස ආරම්භ වන්නේ නිහඩ ගැඹුරු මිනිසෙකුගේ ජීවන දෘෂ්ටිය අප ඉදිරියේ තබමිනි.
"මම කාගෙවත් හිත් බිදල නෑ. කාටවත් වරදක් කරල නෑ."
මෙලෙස ඔහු ආත්ම සන්තර්පණයකින් සැනසීමට අරඅදියි. මේ සිදුවන අහිමි වීම් හමුවේ සාමාන්‍යයෙන් සිදුවන්නේ සක්‍රීය විම වුවද ඔහු අක්‍රීය වේ. සාමාන්‍ය සමාජයේ ලේ වගුරුවා අවසන් වන මෙවන් ගැටළුවකදී කථකයා නිෂ්ක්‍රීය වීම හොදම ප්‍රතිඋත්තරය ලෙස දකියි. ඒ ඔහුගේ ජීවන දෘෂ්ටියේ පරිණත බව මිස අන් යමක් 
නොවේ. 

"දෑතම බැදගෙන ඉදිමි බලා"
ඔහු තවමත් ආදරය කරන බවත් ලිංගික ජීවිතයේ සෑබෑ ස්වභාවය හදුනන බවත් මේ අවසන් පද කිහිපය අපට කියා සිටියි. 

"මේ රහස් මට රටට ලෝකයට කියන්නට වුවමනා නැත. කියන්නටද නොහැකිය. අපි කවදා හෝ මේ ලොව වෙන්වෙනු ඇත. ගොළු අහස පමණක් මේ රහස් දැනගනු ඇත. "
අහස මේ රහස් දැනගන්නේ අන්ලෙසකින් නොව අහසට ද දරා ගත නොහැකි ලෙස කථකයා හෙළන සුසුම්වලිනි.

අවසන් පදවලින් කියන වෙන්වීම දික්කසාද වෙන්වීමක් නොවන බව මගේ හැගීමයි. එය මරණයෙන් වන වෙන්වීමයි. ඒ අනුව නිෂ්ක්‍රීය බවින් පිළිතුරු දී මරණයෙන් විඳවීම අවසන් කිරීමට කථකයා තීරණය කරයි. එසේම එම මරණය දිවි නසා ගැනීමක් වැනි පිළිතුරු දීමක් ද නොවේ. ඔහු තවදුරටත් මේ සම්බන්ධයේ රැඳීමට තීරණය කරයි.එසේ කරන්නේ දරුවන් නිසා විය හැකිය. සමාජ අපවාදයෙන් වැළකීමට විය හැකිය. නමුත් මා හට වඩාත්ම හැගෙන හේතුව නම් තවමත් ඔහු ආදරය කරන නිසා ය. 

ඔහුගේ නිෂ්ක්‍රිය පිළිතුර ගීතයට මා ඇද බැද ගත් ප්‍රධානතම කාරණයයි. සිතන්න.....ඔබට මට මෙතරම් පරිණත බවක් හෝ ඉවසීමක් තිබෙනවාද???

No comments:

Post a Comment